April 11, 2012

Gempa Bumi 8.9 Magnitud Melanda Aceh


Fuhh, letih betul hari ini. Kelas bermula seawal jam 7am, dimulai dengan subject yang boleh dikatakan boleh membunuh masa depan aku selama setahun. Apa pun yang terjadi aku tetap percaya ada hikmah di sebaliknya.. Usaha-usaha doh tp dok leh gok nok wat gane op! ..

Buka FB, ade berita yang sangat menarik perhatian aku. Gempa Bumi 8.9 Magnitud Melanda Aceh !! MasyaAllah, agak tinggi. Kalau dahulu di Aceh juga gempa pada skal 9.1 yang mengorbankan beratus ribu manusia dalam sekelip mata.





Teringat pengalaman pada tahun 2009 kalau tidak silap, baru sahaja pulang dari kelas dan merebahkan badan di atas tilam. Perghhh lega, baru nak lelap sebentar tiba2 aku rasa bilik aku ada orang cuba nak runtuhkan. At 1st, aku cuma tercengam then jam dinding aku jatuh. Aku panik sedikit takut nak keluar sebab takut orang jahat mana tak puas hati dengan aku nak rosakkan rumah aku. Then, aku dengar orang takbir, aku memberanikan diri untuk keluar. Once kaki menjejakkan kaki di atas, aku jatuh sebab effect gempa agak kuat. Aku tengok lorong jalan itu macam ombak. Perghhh 1st time perasaan ini, di Indonesia!! huhu..

"Update Gempa di Aceh : Doakan kami student Malaysia di sini selamat. Sekarang dalam operasi menyelamatkan diri. Muslimat telah kami pindahkan ke Masjid Unsyiah. Untuk Muslimin mereka telah pergi ke tempat yang jauh dari kawasan Darussalam dan pusat kota.Kami telah maklumkan ke Konsulat di Medan dan Kedutaan di Jakarta. TERBARU: Doakan kami, air sedang naik ke tanah tinggi. (Sumber : Abdullah Hakimi* Mohon kepada semua, kita sama-sama doakan keselamatan sahabat2 dan saudara2 kita di sana. Semoga mereka dalam jagaan Allah Ta'ala.. Aminnn..." Keratan NEWS DI FACEBOOK TADI!!

No comments:

Post a Comment