June 14, 2012

RoAd to 18 June 2012

 

Mendebarkan pulak tiba- tiba ni. 'Sekali dikasi peluang, take it, grab it!' Itulah kata kata untuk menyemarakkan diri untuk bersiap siaga menghadapi sidang. Ape sidang2 ni?

Sidang adalah final step sebelum diistihar sebagai pemegang Ijazah Sarjana Muda Farmasi. Sebelum sidang. Mahasiswa itu haruslah di sahkan lulus semua mata kuliah di peringkat ijazah, lulus presentation seminar thesis/TA/Skripsi di depan Prof, Dr, master students, and mahasiswa lain yang turut hadir menyaksikannya, telah menghantar extended abstract untuk ke repositori dan telah lulus dan mendapat grade TA 2/Thesis/Skripsi.

Sidang merangkumi soalan-soalan yang akan ditanya secara lisan di depan Prof & Doktor (Lecturers) mulai dari Tahun 1-4 sepanjang kuliah ijazah farmasi dan banyak berkaitan final project dan general questions randomly. Tempohnya adalah sekitar 40 minit. Soalan-soalan akan ditanya based on 4 big department kat School of pharmacy ni iaiti farmakokimia, pharmaceutic, bioteknologi farmasi, dan farmakologi. Jadual akan keluar petang ni. Lists examiner tu. Fuhh. Berdebar-debar la plak.

Moga dipermudahkan-Nya, insyaAllah :)

"Man jadda wa jada" = Hukum adat sesiapa yg berusaha dia dapat.
"Tawakkaltualallah" = Serahkan segala urusan kepada Allah. Lulus gagal, Just ignore what other people says, coz if the 'people' know sunnatuallah, hukum qada dan qadar Allah,that people wont asks a lot.Only 'Jahil' people keep grumbling.

Yeahhhh! Get ready for the final step.

Minta maaf semua. Minta Halal makan minum. Kalau ada salah silap tak puas hati. Inbox me. Any mistakes to me? I forgive u ols already. TQ!

Aja aja fighting!!!!

2 comments:

  1. Gud luck Abg Pali..may Allah ease everything.insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. TQ Hikmaht...hhu..menyeramkan sket examiner ni.,..tawakkal je la..

    ReplyDelete