June 25, 2011

Jauh perjalanan luas permandangan

Assalamualaikum, syukur hingga ke saat ini aku masih diberi peluang oleh Allah untuk hidup, moga tidak disia-siakan dengan bende2 tak berapa nok ilmiah org kate=).. Baru2 ni aku ada msg bro mutawalli,tanya die pasal solat camne kalo kaki aku berbalut,air wuduk tak sampai. Then dia ckp solat tetap solat tp qada' balik nanti bila ok.. Aku pikir2, kalo xsilap dulu aku ada 2hari berbalut kaki buku lali, aku solat tp tak qada' pun lg.so now aku da start qada' balik, dalam islam insyaAllah dimaafkan sebab baru tahu.

Setelah menjalani praktikal sementara di hospital, aku telah dapat meninjau sedikit sebanyak apa itu farmasi, bagaimana kerja sebagai pegawai farmasi nanti insyaAllah. I still remembered long time ago, aku seorang yang agak pemalu,kalo nk ckp dengan orang perempuan mesti nk tunduk kepale cepat2 (alim gile aku dulu =p , perasan lebihhh). Form 5 pun masih macam tu. A level berubah sket, start open sket tapi still pemikiran tidak matang. 1st year waktu di ITB bandung juga sama, agak pendiam sampai orang ckp aku 'alien' (some la). Then aku pikir2 balik, bahaya ni, nanti aku nk keje kene berurusan dengan perempuan jugak, bukan dengan lelaki je. so aku mula mengorak langkah cuba lebih open lg dengan perempuan. Farmasi la yg ajar kot.haha..sebab nk keje farmasi aku tengok kene banyak berinteraksi dengan perempuan.

Waktu dulu-dulu kalo keluar lepak dengan member lelaki mesti aku akan selitkan pasal awek, ni maybe boleh dikatakan survey aku, aku tengok kalo cakap pasal awek je respond yang luar biasa akan keluar, maybe sebab charge positif dan negatif kot..cepat2 je nok takkut(bhsa ganu)/lekat/attach. Patut la lelaki leh cair kalo dikasi awek seksi depan mata ke.hahaha..

Hoeayeh, esok praktikal lg.jom2 ready,cari segalan kelengkapan untuk besok.hehe..

sekian.

9 comments:

  1. aih, lelaki.. lelaki.. kalu bab awek n bola,mmg luas je mate bukok..isk
    tp,bab solat tu, sy prnh bincang ngan sorang ustaz dr U Azhar, kate die, kalu tmpat wuduk berbalut,kite boleh bertayamum atau gune air, if x memudaratkan. atau kite just meratakan atas balutan tu xpe dh n yakin.kalu kena qada' balik,kesian la kalu org yg berbalut smpai 3 bulan ke,cth patah tulang,kena semen. sy sndri pon, taun lps kena jahit atas dahi, kena tmpat wuduk, balut hampir 2 minggu jugak,then, sy just ratakan dgn air kat tmpt jahit tu..ratakan tu maksudnye bilas tgn dgn air, n skali sapu n yakin. tu je..tp,kalu nk qada balik, boleh je..
    isk, sori, panjang lajok r plok,mcm bg ceramoh :D

    ReplyDelete
  2. aduh,terlajak kata xleh diundur.abisla cik alia da bace =p

    aik bakpe kene nape lok pale??awok ni.pale tu..ermm..

    pasal solat,xpela,2 hari je..da abis da=)

    kekgi sy tdo pung awok ceramoh la sorang,sy dngor je tp dalam tdo,hehe

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. pecah tembelang :P
    jatuh. 4 hari sblm final exam.teruk jugak la.badan penuh berlumuran darah. sbb kena kepale etek.affect bnyok blood vessels..time tu, hosmet ingtkan x wujud dh alia atas bumi ni..kena jahit, sapa tinggal keloid kat dahi. adeh, jatuh saham.hehe :D
    bg ceramoh ke cik pali, same r mcm bg ceramoh ke dinding,sy nmpok awak lok sy sorang,sy kepok lalu pale cik pali :P
    isk.soriii lagi, pnjg plok komen..wat rosak page je..

    ReplyDelete
  5. aik,kt mesir la ni?gane gitu.adoi,,gelecoh ke gane benornye???

    isk garangnye.relax2.hehe...dun worry,awak ckp jer,sy dngr nye.style sy senyap je kadang2,,biar focus=p

    ReplyDelete
  6. ye la. kat mesir tercinta ni la.erk,tercinta.?hehe..
    isk,gurau je la cik pali. mane la sy berani wat pelik2..ye2, tau je style awak mmg gitu.xpe2..dun wori, be hepi :))

    ReplyDelete
  7. dohtu gane terjadi benornye???hurmm....

    ReplyDelete