September 25, 2011

I think it's enough for me, now is time to study!

Assalamualaikum. Moga kalian semua sentiasa di bawah keredhaan Allah. ''Jauh perjalanan luas pengalaman'', itulah yang boleh diungkapkan sekarang ini. Dalam meniti hari sebagai seorang hamba Allah di atas muka bumi ini, terasa diri begitu kerdil sekali. Seringkali ungkapan ''moga hari ini lebih baik dari semalam'' kedengaran sayut di ruang telinga, aku jadi terpikir adakah hari-hari yang aku lalui semakin bertambah baik atau sebaliknya? Jauh aku merenung ke dalam ruang masa, aku merasakan diri ini masih terlalu jahil dengan sikap acuh tak acuh selama menjalani hidup di dunia ini. Mohon ampun ke atas keterlanjuran samada dalam percakapan, pergaulan dan sebagainya. Bak kata pepatah,''berkawan biar ramai, musuh seorang jangan dicari''. Let says kita telah melakukan yang terbaik dalam hidup tetapi orang di sekeliling kita seolah-olah masih tidak puas hari kepada kita, aku rasa perbuatan yang terbaik untuk dilakukan adalah just let it be like that. Kita bola menutup mulut tempayan tetapi mulut manusia siapa yang boleh. Dalam usaha masih mencari 'tapak' untuk meneruskan hidup ini pastinya jalan yang dilalui akan penuh berliku yang akhirnya akan dinikmati dengan kemanisan insyaAllah. Ya Allah, aku memohon keampunan kepada-Mu di atas segala dosa-dosa yang aku lakukan selama ini samada secara sengaja atau tidak sengaja, rahmat-Mu begitu luas ya Allah. Tetapkan keimanan aku di mana jua aku berada di atas muka bumi ini.

Alhamdulillah, sampai saat ini aku masih diberi peluang oleh Allah untuk meneruskan kehidupan di dunia ini, aku berharap ''hidup hanya sekali di dunia'' ini dapat diselesaikan dengan sebaik mungkin. Aku bukannya alim ulamak, aku bukannya penghafal Al-Quran, aku bukannya pintar, aku bukannya siapa-siapa TETAPI aku adalah diri aku. Aku redha dengan nikmat kesenangan dan kesusahan yang menimpa ke atas aku. Moga semakin mematangkan aku ke depannya InsyaAlah. Jadi aku minta maaf kepada semua jika ada sesetengah dari anda yang berasa tidak puas hati. Eventhough aku bukan budak sekolah agama tetapi insyaAllah aku paham lagi adat ketimuran. Aku harap kita berkawan. bercinta biarlah ikhlas. Apa yang dilakukan sehari-hari janganlah dipaksa kelak merana diri sendiri. Just try to be the best among the best!

Moga semester 7 ini bermula dan berakhir dengan keputusan yang baik insyaAllah. Mohon doa semua saudara2 seagamaku untuk mendoakan kejayaan kita semua bersama. Aja aja fighting!!

Wslm.

No comments:

Post a Comment