April 22, 2011

Doctor Mahathir Tokoh Pemodenan Malaysia

Salam sejahtera,selamat petang =). Oh, politik lg,xde kej lain ke har?oppss sori, ini tidak ada kene mengene antara politik, yang hidup atau yang telah meninggal dunia. Siapakah orang ini? Pada mulanye aku anggap die cume orang biase tapi setelah banyak kritikan, sanjungan etc yg diberikan kpd beliau, hati aku tertarik untuk tahu sedikit sebnyak tentang orang ini.. Ada yang bilang die racist, ade yg bilang die menggunakan duit negara untuk kroni,etc..

Buku karangan beliau yg pertame skali aku bace adalah 'Malay Dilema'. Banyak point2 menarik yg ada dalam buku tu. Dipendekkan cerite,bergunalah untuk renungan masa depan. Dikala org ramai yg marah kepada beliau, aku jadi terpikir, DENGAN IZIN ALLAH PASTINYE, kalo orang ni xde adakah Malaysia kebanggaan rakyat pada mase sekarang ni akan maju dan disegani dunia? Pendapat aku adalah TIDAK!!.. Oh, Blackberry baru,eh eh, i-Phone. canggih la hang mat, eh umah kome da ade internet?isk isk, jom facebook, friendster... Tidakkah anda terpikir ideas siapakah DENGAN IZIN ALLAH PASTINYE yg banyak memajukan lg Malaysia ke depan?!!Petronas,proton,MSC, KLCC, etc.. siapa yang tidak kenal? Kemajuan negara mostly disumbangkan oleh bende ni semua. Anda dpt biasiswa dpt belaja di United Kingdom.Idea siapa? Dan banyak lg hasil dari pemikiran orang ini.. So, hopefully korang yg banyak sangat condemn pasal orang ni berfikirlah balik.Selama aku memerhatikan sejarah Malaysia belum ada yg betul2 dpt menandingin kehebatan care kerja beliau.. Kalau ditanye adakah beliau patut jd PM Malaysia lg, jawapan aku adalah YES. Segala kekurangan dan kelemahan diperbaiki lg.

Jangan ckp aje lebih, hasil kene ade..

2 comments:

  1. pemerhati sejarah.hehe :D
    tp,betollah part pembangunan tu,masyrkt kat sini pon knl mahathir je,kagum dgn DM

    ReplyDelete
  2. saje je..=)
    ouh yeke.hebat gile.huhu.DM femes dinung rupanye..

    ReplyDelete